Jak najdłuższe utrzymanie sprawności Twojej kosiarki spalinowej, to myślenie w sposób zrównoważony.
„Gospodarka o obiegu zamkniętym opiera się na wartości produktów, materiałów i zasobów utrzymywanych w gospodarce tak długo, jak to możliwe, głównie poprzez ponowne ich wykorzystanie”.
Nie musisz kosić trawnika za pomocą robota koszącego, aby wnieść wkład w ochronę środowiska i przyszłość. Utrzymanie i pielęgnacja starej maszyny benzynowej może być równie dobrą opcją. Możesz pomyśleć: jak to? Cóż, dbając o swoją kosiarkę poprzez regularne serwisowanie i stosowanie paliwa, które nie zawiera olefin i etanolu, które można długo przechowywać, które ułatwia uruchamianie i konserwację, sezon po sezonie, a przejdziecie wspólnie długą drogę!
Wciąż jest wiele osób, które używają do swoich maszyn zwykłej benzyny zamiast paliwa alkilatowego. Przyczyn może być kilka: przyzwyczajenie, dostępność, cena itp. W dzisiejszych czasach cena jest ważnym czynnikiem, a benzyna alkilatowa kosztuje trochę więcej za litr niż zwykła benzyna. Ale korzyści jest wiele, a jeśli zastąpisz klasyczną benzynę paliwem alkilatowym i zatankujesz Aspen, jest ich jeszcze więcej!
Czy wiesz na przykład, że Twoje maszyny działają lepiej i dłużej pracując na paliwie alkilatowym Aspen? Ponieważ unikalna mieszanka zawiera składniki, które nawet czyszczą silnik. W przeciwieństwie do zwykłej benzyny, paliwo alkilatowe Aspen nie wytwarza tyle spalin i nagarów.
Zwykła benzyna E5 oznacza, że benzyna zawiera do 5% etanolu i jest produkowana specjalnie do codziennego użytku w silnikach „całorocznych”, np. samochodów osobowych. Jednak etanol jest składnikiem, który wiąże wilgoć w paliwie i może powodować korozję, co z kolei powoduje trudności w uruchomieniu silnika i jego nierówną pracę. Etanol jest również rozpuszczalnikiem, który może rozpuszczać brud i osady, które z czasem nagromadziły się w zbiorniku paliwa, co czasem powoduje zatkanie układów paliwowych. Może to prowadzić do trudności przy uruchamianiu silnika i nierównej jego pracy.
Ponieważ zwykła benzyna nie nadaje się do przechowywania, stwarza to duży problem w przypadku małych silników, które są używane tylko sezonowo w określonych porach roku – na przykład kosiarek, silników łodzi, wykaszarek i odśnieżarek. Kiedy w zbiorniku mają klasyczną benzynę (E5), zdarza się co następuje:
- Uszkodzone uszczelki gumowe. Etanol jest rozpuszczalnikiem rozkładającym niektóre materiały, w tym gumę, a im starsza guma, tym gorszy ma to wpływ. Powoduje to często wycieki spod uszczelek, nieszczelność węży i innych gumowych lub plastikowych części.
- Silnik bije. Problem z etanolem polega na tym, że wiąże wilgoć. Oznacza to, że ilość wody w benzynie E5 wzrasta wraz z dłuższym postojem maszyny. Dochodzi wtedy do korozji, która między innymi uszkadza gaźnik. Rezultatem są często problemy z rozruchem i awaria silnika.
- Mieszanina ulega pogorszeniu. Zdolność etanolu do wiązania wilgoci ma również negatywny wpływ na mieszanki dwusuwowe (paliwo+olej), powodując niestabilny i zawodny stosunek mieszanki. Zwiększa to ryzyko problemów z silnikiem w urządzeniach, łodziach i pojazdach dwusuwowych, które nie są często używane.
Krótko mówiąc, jeśli zatankujesz swoje maszyny paliwem alkilatowym Aspen, istnieje duża szansa, że silnik po okresie zimowym „zaskoczy” przy pierwszym uruchomieniu, że będzie pracował płynnie i wydajnie i nie będzie ponownie kopcił.