Czy wiesz, że stare maszyny wytrzymują dłużej z paliwem alkilatowym Aspen?

Jak najdłuższe utrzymanie sprawności Twojej kosiarki spalinowej, to myślenie w sposób zrównoważony. 

 
„Gospodarka o obiegu zamkniętym opiera się na wartości produktów, materiałów i zasobów utrzymywanych w gospodarce tak długo, jak to możliwe, głównie poprzez ponowne ich wykorzystanie”. 
 
Nie musisz kosić trawnika za pomocą robota koszącego, aby wnieść wkład w ochronę środowiska i przyszłość. Utrzymanie i pielęgnacja starej maszyny benzynowej może być równie dobrą opcją. Możesz pomyśleć: jak to? Cóż, dbając o swoją kosiarkę poprzez regularne serwisowanie i stosowanie paliwa, które nie zawiera olefin i etanolu, które można długo przechowywać, które ułatwia uruchamianie i konserwację, sezon po sezonie, a przejdziecie wspólnie długą drogę! 
 
Wciąż jest wiele osób, które używają do swoich maszyn zwykłej benzyny zamiast paliwa alkilatowego. Przyczyn może być kilka: przyzwyczajenie, dostępność, cena itp. W dzisiejszych czasach cena jest ważnym czynnikiem, a benzyna alkilatowa kosztuje trochę więcej za litr niż zwykła benzyna. Ale korzyści jest wiele, a jeśli zastąpisz klasyczną benzynę paliwem alkilatowym i zatankujesz Aspen, jest ich jeszcze więcej! 
 
Czy wiesz na przykład, że Twoje maszyny działają lepiej i dłużej pracując na paliwie alkilatowym Aspen? Ponieważ unikalna mieszanka zawiera składniki, które nawet czyszczą silnik. W przeciwieństwie do zwykłej benzyny, paliwo alkilatowe Aspen nie wytwarza tyle spalin i nagarów.
 
Zwykła benzyna E5 oznacza, że ​​benzyna zawiera do 5% etanolu i jest produkowana specjalnie do codziennego użytku w silnikach „całorocznych”, np. samochodów osobowych. Jednak etanol jest składnikiem, który wiąże wilgoć w paliwie i może powodować korozję, co z kolei powoduje trudności w uruchomieniu silnika i jego nierówną pracę. Etanol jest również rozpuszczalnikiem, który może rozpuszczać brud i osady, które z czasem nagromadziły się w zbiorniku paliwa, co czasem powoduje zatkanie układów paliwowych. Może to prowadzić do trudności przy uruchamianiu silnika i nierównej jego pracy.
Ponieważ zwykła benzyna nie nadaje się do przechowywania, stwarza to duży problem w przypadku małych silników, które są używane tylko sezonowo w określonych porach roku – na przykład kosiarek, silników łodzi, wykaszarek i odśnieżarek. Kiedy w zbiorniku mają klasyczną benzynę (E5), zdarza się co następuje: 

  • Uszkodzone uszczelki gumowe. Etanol jest rozpuszczalnikiem rozkładającym niektóre materiały, w tym gumę, a im starsza guma, tym gorszy ma to wpływ. Powoduje to często wycieki spod uszczelek, nieszczelność węży i ​​innych gumowych lub plastikowych części.
  • Silnik bije. Problem z etanolem polega na tym, że wiąże wilgoć. Oznacza to, że ilość wody w benzynie E5 wzrasta wraz z dłuższym postojem maszyny. Dochodzi wtedy do korozji, która między innymi uszkadza gaźnik. Rezultatem są często problemy z rozruchem i awaria silnika.
  • Mieszanina ulega pogorszeniu. Zdolność etanolu do wiązania wilgoci ma również negatywny wpływ na mieszanki dwusuwowe (paliwo+olej), powodując niestabilny i zawodny stosunek mieszanki. Zwiększa to ryzyko problemów z silnikiem w urządzeniach, łodziach i pojazdach dwusuwowych, które nie są często używane.

Krótko mówiąc, jeśli zatankujesz swoje maszyny paliwem alkilatowym Aspen, istnieje duża szansa, że ​​silnik po okresie zimowym „zaskoczy” przy pierwszym uruchomieniu, że będzie pracował płynnie i wydajnie i nie będzie ponownie kopcił.

Zobacz także: